Hogyan relaxáljunk a vízben?

A víz szervezetünkre gyakorolt jótékony hatásai senki számára nem ismeretlenek. Akár belsőleg használjuk, vagy egy fürdőben, strandon, esetleg uszodában lazítunk, hidratálja a bőrünket és a szerveinket, méregteleníti a szervezetünket, ellazít, feltölt és kikapcsol minket.

A víz az élet forrása – ez nem vitás.

Minderről már akkor is meggyőződhetünk, ha nem teszünk mást, csak kiülünk egy folyó- vagy tópartra, és hallgatjuk a víz csobogását. De a vízben való relaxáció is egy nagyszerű kikapcsolódási formát jelent. Különösen akkor, ha a víz felszínén lebegve tesszük mindezt. Ez a floating.

Mégis hogyan lehet pihentető a vízen való lebegés? – tehetjük fel joggal a kérdést. Hisz ha az egész testünk azon dolgozik, hogy fenn maradjunk a vízen, nem valószínű, hogy kellően ellazulunk.

Igen ám, de nem mindegy a technika.

Érdemes kipróbálni mondjuk a “halott ember” lebegést. Ez a módszer az, amikor a hátunkon, fejjel az ég felé próbálunk fennmaradni a vízen. Ilyenkor lényegében a tüdőnkben lévő levegő tart fenn minket. De a végtagok apró mozdulataira is szükség van ahhoz, hogy létrejöjjön a relaxált lebegés. Érdemes gyakorolni.

A másik floating gyakorlat a „fatörzs lebegés”. Képzeljük el, hogyan lebeg egy fatörzs a vízen, majd próbáljuk meg leutánozni. Forduljunk arccal a víz felé és koncentráljunk arra, hogy a törzs izomzata tartson minket a felszínen. Ez elsőre ugyan sok erőfeszítést igényel, de hamar ráérez az ember. Innentől pedig pihentető relaxálásba megy át a vízen való lebegés.

Ha pedig már nem kell a koncentrálni a testre, az izmaink ellazulnak, a feszültség kiáramlik a testedből, s ekkor képesek leszünk eljutni egy másfajta tudatállapotba. Amiben sem a testnek, sem az elmének nincsenek korlátai, s átélheted a határtalan szabadság érzését.

És ez utóbbi az, amiért olyan remek relaxációs módszer a floating. Ha Celldömölkön jár és a Vulkánfürdőbe jön, mindenképpen próbálja meg elsajátítani.

 

Tünetkereső

A gyógyvíz rengeteg egészségügyi probléma kezelésében segít!