Sétáljon a medencében az egészségért!

Mi sem egyszerűbb úgy tenni az egészségért, hogy egy fürdőzésre szánt nap alatt két relaxáló megmártózás között bemegyünk a medencébe, és sétálunk egy kicsit… Igen, ez segít. Nincs ebben semmi ámítás, a medencés séta egy meglehetősen egyszerű és hatékony vízi gyakorlat. Ami még csak úszási képességeket vagy különösebb felszerelést sem igényel.

A derékig érő vízben történő séta során gyakorlatilag kardió edzést végzünk, ráadásul ez még az ízületi problémákkal küzdőknek is könnyedén elvégezhető gyakorlat. Sőt, mi több, ajánlott testmozgás.

Az edzés része abban áll, hogy a viszkozitás, a húzóerők és a víz ellenállása miatt komoly erőt kell kifejteni azért, hogy előre haladjunk. A vízben az ellenállás is 40-42-szer nagyobb, mint a levegőben – függően a mozgásunk sebességétől. Ez annyit jelent, hogy jóval több kalóriát égetünk el a medencés séta közben, mint a szárazföldi gyaloglás során.

A víz egy természetes súlyemelő edzőgép. A medencés séta erősíti az izmokat, illetve számos kardiovaszkuláris előnye is van. Az ilyen típusú edzések hatékonyan égetik a zsírt és erősítik a hasi izmokat is. Aminek az az oka, hogy a test folyamatosan stabilizálja magát, azaz reagál a körülötte lévő víz felhajtóerejére. 

A gyakorlat erősségét ráadásul mi határozzuk meg, hiszen olyan sebességgel sétálunk, ahogyan jól esik. Ha a karokat is a víz alá engedjük, azzal növelhetjük az ellenállást. De ugyanúgy a sebesség növelésével is fokozhatjuk az edzés intenzitását, ha egy idő után túl könnyűnek találjuk már a sétát.

A medencében való séta egy könnyű és szórakoztató testmozgás, ami a saját tempónkban és intenzitással űzhető. Idősebbek számára is ideális erősítő gyakorlat, illetve azoknak is, akiknek kevésbé megy úszás.

 

Tünetkereső

A gyógyvíz rengeteg egészségügyi probléma kezelésében segít!