Aktív időskor – 60 év felett az úszás és a nordic walking is kiváló választás

Miért ne lennénk aktívak 60 éves kor felett is? Lehet, hogy ennyi idősen nem egészen úgy kell mozogni, mint fiatalon, de ettől még nem kell lemondani az aktivitásról.

Nézzük csak meg a nyugatabbra élő nyugdíjas korosztályt! Náluk az idős kor nem egyenlő az otthonüléssel. És ez a szemlélet független az anyagiaktól. A mozgás nem pénz kérdése, csupán elhatározás kell hozzá.

Az idősebb korúaknak ajánlott az úszás, a gyógyvízben végzett torna. Ha ilyen mozgásformát választunk, az ízületeinket kímélhetjük. Hiszen a vízben kisebb lesz a terhelés. És attól még, hogy nem szárazföldön, hanem a vízben sportolunk, ugyanúgy teszünk az ellen, hogy magas legyen a vérnyomás, növekedjen a koleszterinszint, megemelkedjen a cukorszint és felszaladjanak a felesleges kilók. Nem beszélve arról, hogy a rendszeres mozgás erősíti az immunrendszert is. Ráadásul, ha gyógyvízben sportolunk, még a vízben lévő jótékony összetevők is támogatják a szervezetünket.

Idősebb korban tehát mindenképpen tanácsos rendszeresen fürdőbe járni és úszni, tornázni. A köztes napokban pedig sétálni vagy nordic walkingozni.

Ez utóbbit azért is ajánlják különösen az idősödő korosztálynak, mert mozgás közben tehermentesíti a csípőt, így jóval hosszabb táv megtétele is lehetséges.

TB támogatott gyógyfürdő kezelések Vulkánfürdő
TB támogatott gyógyfürdő kezelések Vulkánfürdő

 

Ha tehetjük, éljünk aktív életet 60 éves kor felett is! Iktassunk be gyógyfürdős napokat és túrázós programokat! De akár a kettőt egy helyre is szervezhetjük. Celldömölkön a Ság hegy kiváló nordic walking terep. A Vulkánfürdő gyógyvizes medencéjében pedig úszhatunk és regenerálódhatunk is, ha azt szeretnénk.

Tünetkereső

A gyógyvíz rengeteg egészségügyi probléma kezelésében segít!