Stresszesek a hétköznapok, enervált és kimerült? Az úszásban keresse a megoldást

Aki rendszeresen úszik, az pontosan tudja, hogy az úszásnak gyógyító ereje van. Egy kellemes úszással zárni a napot nagyszerű lehetőség a kikapcsolódásra. Ám nem csak a nap végén, hanem a wellness alatt is jót tesz, ha úszunk pár hosszt.

De hogyan is segíti az úszás az ellazulást?

Először is jó tudni, hogy a vízben végzett mozgás elűzi a stresszt. Az úszáshoz olyan ütemet, úszási sebességet válasszunk, ami megfelel az éppen aktuális lelki állapotunknak. Ha fáradtak vagyunk, vegyük lazábbra a tempót, ha pedig úgy érezzük, hogy valamit ki kell adni magadból, ússzunk gyorsabban. 

Az utóbbi időben sokszor tör rá az idegeskedés, gyakran feszült és stresszes? Az úszással mindez elillan. Váltogassa a lassú úszást a rövidebb sprintekkel, ezzel ugyanis nagyon jól csökkenthető a stressz-szint.

Ha az “edzés” elején van, és még nehezebben megy az úszás, akkor tűzzön ki kisebb célokat. Általában úgyis többet fog úszni, a célok elérése pedig, vagy azok túlszárnyalása, örömöt vált majd ki. Mindezzel pedig automatikusan oldódni fog az önben lévő feszültség is.

Arra is van megoldás, ha nehezen tudja kikapcsolni a stresszes gondolatokat. Használjon víz alatti MP3-lejátszót, a zene ugyanis segítheti az ellazulást.

Tudjuk, az úszómedencék vize elsőre hidegnek tűnhet, emiatt sokszor nem is olyan könnyű meggyőzni magunkat arról, hogy belecsobbanjunk. Ilyenkor gondoljunk arra, hogy az úszás után milyen jó lesz majd megmártózni a pezsgőfürdőben, vagy beülni egy forró a szaunába.

Az úszás, mint stresszűző egyébként gyorsan hat. A pozitív életszemlélet nagyjából úgy öt perc után vissza is tér. 

Az úszás remek energianövelő is egyben. Nem is hinné, de ha fáradt és úszik pár hosszt, azt szinte nyomban érezni fogja a teljesítménye. Újra energikus és erőtől duzzadó lesz. 

 

Tünetkereső

A gyógyvíz rengeteg egészségügyi probléma kezelésében segít!