A forró vízben való lazítás akár egy könnyedebb edzésnek is beillik?

Talán nincs is hatásosabb levezetése egy hosszú, kimerítő napnak, mint beleülni egy nagy kád forró vízbe, és ott áztatni ki, lazítani el a felfeszült izmainkat. Ezzel valószínűleg sokan egyet értenek. Azt viszont lehet nem tudja mindenki, hogy a forró vízben való relaxálás nemcsak a stressz kiváló ellenszere, hanem jó néhány egészségügyi problémára is nyújthat azonnali segítséget. Sőt, még valamelyest a fizikai aktivitást is helyettesíti.

A legújabb kutatások azt mutatják, hogy a forró fürdő jótékony hatással van a gyulladásokra, illetve sokat segíthet a vércukorszintünk kordában tartásában is.

De van egy jó hírünk azok számára is, akiknek kevesebb idő jut a rendszeres edzésre. Ugyanis a kutatások kimutatták azt is, hogy egy ilyen ejtőzés, tehát már csak az, ha sokáig üldögélünk a forró vízben, az megfelel akár egy könnyedebb edzésnek is. 

Mielőtt azonban beleélnénk magunkat, hogy mostantól messze elkerülhetjük az orvosi rendelőt és az edzőtermet, nézzük csak meg, mik is a korlátai.

Ehhez a kutatók elvégeztek egy vizsgálatot, miben a résztvevőket két csoportra osztották. Az első körben mindkét csoport 27 ° C-os helyiségben ült 15 percig. Ezután az önkéntesek első csoportja egy órán át nyakáig mártózott egy 39 ° C-os vizű medencében, míg a csoport másik fele addig egy szobában, szobahőmérsékleten tartózkodott ugyanannyi ideig.

A kutatók aztán 15 percenként mérték a résztvevők vérnyomását, pulzusát, illetve a testhőmérsékletet. Ezen kívül vérmintákat vettek tőlük a vizsgálatok elõtt, közvetlenül a vizsgálat után, illetve két órával a vizsgálatot követõen. A második esetben eltérő értékeket kaptak a vérmintákból. Megemelkedett a nitrogén-monoxid, aminek vérnyomáscsökkentő hatása van.

Azt is kimutatták, hogy a fürdőzésnek hasonló hatása volt a testre, mint az edzésnek. Gyulladásos, felhevült részek jelentek meg a testen, valamint a cukorszintet is befolyásolta.

Ez egy meglehetősen érdekes és pozitív összefüggés, de azért azzal nem árt, ha tisztában vagyunk, hogy ez semmiképp sem helyettesít egy mindent átmozgató, kiadós edzést.

A testünk ugyan hasonló reakciókat produkál, de ettől még nem leszünk izmosabbak. Szóval az a legjobb, ha mindkettőre szakítunk időt. Mondjuk

 

Tünetkereső

A gyógyvíz rengeteg egészségügyi probléma kezelésében segít!