Miért fontos hűsíteni a szaunázás után?

A szaunázás utáni zuhanyzásnak higiéniai szerepe is van, azonban ezen túlmenően egészségügyi okok is szorgalmazzák, hogy kilépve a helyiségből a zuhany felé vegyük az irányt.

Mire is gondolunk pontosan? Tudvalevő, hogy a szaunázás közbeni izzadással a lerakódott méreganyagok is távoznak a szervezetünkből. Ezek a méreganyagok pedig a verejtékcseppek formájában kiülnek a bőrükre. Ha viszont ezt – kilépve a szaunából – nem mossuk le magunkról, és zuhany nélkül pihenünk le egy nyugágyba, majd megyünk ismét vissza a szaunába, úgy ezeknek a méreganyagoknak a jelentős része a bőrön keresztül ismét felszívódik és bekerül a véráramba.

Ezen túlmenően a zuhanyzás másik funkciója a hűsítés. A felhevült test lehűtése fontos szaunázás után, azonban az is lényeges, hogy ezt ne drasztikus módon tegyük.

Megmártózhatsz akár egy merülő medencében is, de előtte ebben az esetben se feledkezz meg a zuhanyzásról. Nem volna ildomos bevinni a méreganyagokat a mások által is használt medencébe.

Még egy fontos dolog, ha már a hűsítésnél tartunk.

A fokozatosság elvét szem előtt tartva hűtsük le a felhevült testünket a szaunázás után. Kíméljük a keringési rendszerünket!

Azaz: kilépve a helyiségből ne álljunk egyből a jéghideg víz alá. Először a lábakra, majd a karokra engedjük a vizet, majd csak ezután jöhet a test többi részének a hűtése. A fejet, a tarkót, a nyakat és az arcot még óvatosabban hűtsük le. A legideálisabb az, ha csak a kezünkkel öblítjük le ezeket a testrészeket.

Ha a hűsítésnél a fentieket figyelembe vesszük, úgy biztosak lehetünk abban, hogy a szaunázás a szervezeted számára a maximális hatást fogja nyújtani.

 

Tünetkereső

A gyógyvíz rengeteg egészségügyi probléma kezelésében segít!