Mire figyeljünk szaunázás közben?

Ahhoz, hogy elérjük az elvárt hatást, számos “szabályt” be kell tartani.

Persze ezek íratlan szabályok, de nagyon is megalapozottak. Például adja magát, mégsem természetes mindenkinek, hogy a szaunában a relaxált állapot eléréshez csendben kell lenni. Akárcsak az, hogy a szaunában nem tanácsos túl sokat mozogni. Célszerű nyugodtan, fekvő testhelyzetben lazítani. A szervezet nem kifejezetten tolerálja azt, ha hirtelen mozgunk. Illetve, ahogy a szauna.org oldalán is írják: ha hirtelen és sokat mozgunk a szaunában, az megzavarhatja azt a kialakult légbuborékot, ami a testünk felszínén jön létre a hevülés közben.

Ennek a bizonyos légbuboréknak hőszabályzó és védő funkciója van, így a gyors mozgással akár égési sérüléseket is szenvedhetünk. De nem csak a bőrünk felszínére van mindez negatív hatással. A hirtelen mozgás a belső szervek regenerációs folyamatait is megakadályozza.

Ugyanakkor más szaunázókat is zavarhat a mozgás.

Akárcsak a hangoskodás. De ez nem csak zavaró, hanem veszélyes is. Hangos beszéd közben ugyanis máshogy vesszük a levegőt. Így a szaunában előforduló erőteljesebb beszéd a légzőszervekre is negatívan hathat.

És ha már légzés. Ugyancsak a szauna.org oldalán írják, hogy a legjobb, ha lassan és egyenletesen, az orron át történik a belégzés, így a belélegzett levegőnek van egy hűlési ideje, amíg eléri a tüdőt.

A legideálisabb tehát, ha csendben vagyunk és keveset mozgunk szaunázás közben. Így sokkal nagyobb az esély arra, hogy érvényesül a hő relaxáló és regeneráló hatása.

 

Tünetkereső

A gyógyvíz rengeteg egészségügyi probléma kezelésében segít!