Ha most ismerkedik a szaunázással, jó, ha ezt tudja

Először is nem csak a leghidegebb hónapokban szokás szaunázni, hanem ősszel és tavasszal is bátran válasszuk a feltöltődésnek, a lazításnak ezen formáját. Lényeges dolog: a szaunázás amellett, hogy a hőnek köszönhetően elűzi a stresszt, méregtelenít is.

De ez nem azt jelenti, hogy a komolyabb betegségek gyógyíthatók így. Inkább a megelőzésben alkalmazható eredményesen. Igaz, szaunázáskor egy mesterséges lázat idézünk elő és a magas hőmérséklet miatt egyes kórokozók elpusztulnak, de ettől függetlenül betegen nem ajánlott az “izzadást” választani. Legfeljebb felső légúti problémák esetén szaunázzunk csak. Ha tehetjük, inkább a megelőzésre koncentráljunk, ősszel különösen hasznos, ha így is eddzük az immunrendszerünket.

Készítsük fel szaunázással a szervezetünket a téli megpróbáltatásokra!

A felsoroltak mellett a szauna a bőrünkre is jótékony hatással van. A hő hatására a felső, elhalt hámrétegek leválnak, így a szaunázást követő zuhanyzás után sokkal feszesebb és egészségesebb lesz a bőrünk.

Ahogy egy korábbi mondatunkban utaltunk rá, a szaunázás edzésnek is beillik. És nem csak az immunrendszerünket erősíti, hanem az ereket és a szívünket is. Különösen akkor, ha a szaunázás után a hűtőfürdőt is veszünk. Bár itt megjegyeznénk, hogy szív- és keringési problémák esetén nem ajánlott szaunázni, vagy csak szakorvos engedélyével.

Layout 1

Aktuális ajánlatok szaunázóknak

Amit még kezdőkét érdemes tudni, hogy a szaunában meztelenül szokás izzadni. Legfeljebb törölközőt tekerjünk magunk köré. Az ülőhelyre mindenképpen terítsünk szaunalepedőt, hogy ne csöpögjön oda az izzadságunk. A szaunázás előtt ne használjunk krémeket, olajokat. Ezek oldódás közben zavarhatják a körülöttünk lévőket. Relaxálás közben legyünk csendben. Ha nem bírjuk annyira a meleget, inkább az alsó padokon foglaljunk helyet, és válasszunk először alacsonyabb hőmérsékletű szaunát. Egyhuzamban pedig 10 percet, negyed órát szaunázzunk csak. Majd jöhet a zuhany és a hűtőfürdő. Ezt egy nap legfeljebb háromszor ismételjük meg. Persze szüneteket azért tartsunk. A szaunázás után igyunk bőségesen folyadékot, és megerőltető mozgást ilyenkorra már ne tervezzünk.

A szaunázás láthatóan több szempontból hasznos dolog, ezért ha wellnesselni megyünk, miért használnánk ki a lehetőséget. Ha pedig van rá módunk, az immunrendszerünket is erősítsük így. Heti egy szaunázás már hozhat eredményt.

Kíváncsi arra, hogy a celldömölki Vulkánfürdőben mennyibe kerül a szaunázás? Nézze meg itt! Arról pedig, hogy milyen szauna szeánszok várják, itt olvashat.

Tünetkereső

A gyógyvíz rengeteg egészségügyi probléma kezelésében segít!

Széchenyi 2020